søndag 16. juni 2013

Den mislykkede tightsen

I dag morges hadde jeg planer om å klippe og sy en tights som match til en kjole jeg har sydd til nabojenta. Det endte med stor nedtur da jeg oppdaget at (det som viste seg å være) slitte nåler i overlocken hadde kuttet to små hull langs sømmen jeg hadde sydd. Nytt stoff måtte bestilles siden jeg ikke hadde en stor nok bit til å klippe ny tights :(

Etter særdeles rask og god hjelp fra medgale syersker på Facebook, fikk jeg skiftet til nye og tynnere nåler før jeg sydde en prøveklut. Dette gjorde susen; null hull!

-men jeg hadde fremdeles en ødelagt tights i størrelse fem år, så denne ble klippet ned i Solveig-størrelse og sydd ferdig. I neste omgang måtte jeg innrømme at Solveig har ikke veldig mye klær som matcher rødt, hvitt og svart, så det var bare å hive seg rundt på nytt og sy noe av restestoffet etter nabojentas kjole også.

Resultatet av den mislykka tightsen ble da slett ikke så verst...



Mønsteret til tunikaen er en variant som finnes i siste Ottobre (3/2013); det er samme mønster som hettegenseren i tidligere innlegg (,men jeg hadde ikke nok stoff til hette). Mønsteret på tights er en av basic-mønstrene til Minikrea.
Det japanske stoffet er jersey handlet hos Liandlo for lenge siden, de røde og hvite prikkene er jersey fra Myllymuksut og ribben er fra Stoff og Stil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar