lørdag 3. august 2013

Kjole sydd til bistandsprosjekt

Via et syforum på Facebook, fikk jeg vite om prosjektet "Dress a girl around the world", som nå har fått en norsk grein etter initiativ fra to flinke sydamer på nevnte forum. Formålet er kort sagt å sy kjoler som blir gitt til vanskeligstilte jenter verden over.

Vil du vite mer om prosjektet, eller bidra med håndsydde kjoler, kan du lese mer på Facebook-siden deres eller på bloggen.

Jeg har kastet meg på og har tenkt å sy opp noen kjoler av stoffer jeg har liggende i hyllene her. I den anledningen fikk jeg også testet ut et mønster fra den nydelige japanske syboken "Girls Style Book" av Yoshiko Tsukiori.

Det er noen enkle kjoleregler man må følge når man syr; blant annet skal kjolen ha lomme og alle kjoler skal merkes med logoen til prosjektet.
Det spreke stoffet er kjøpt fra Stofstedet og pyntebåndet med pompom er fra Sugar Pink Boutique.

2 kommentarer:

  1. Nydelig kjole! Tror jammen jeg må kjøpe den boka og sy til barnebarna! Jeg har nemlig et par av de andre bøkene hennes :-) Ha en flott lørdag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk! Den boken kan du trygt kjøpe; der er det MYE flott :)
      Flott lørdag til deg og!

      Slett